Wij gebruiken cookies om u de beste klantervaring te geven van onze diensten. Door verder te gaan accepteert u ons gebruik van cookies.
pdf print

Reisvoorwaarden


Aansprakelijkheid voor reisuitvoering

Supersaver is een agent voor vliegtickets, hotels, autohuur en evenementen. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor wijzigingen van dienstregelingen, geannuleerde vluchten, bagage of andere incidenten met betrekking tot de uitvoering van vluchten. Noch aanvaarden wij aansprakelijkheid voor problemen in verband met geboekt hotelaccommodatie of autohuur. De desbetreffende aanbieder draagt aansprakelijkheid voor dergelijke incidenten. Daarom moeten alle claims met betrekking tot deze zaken rechtstreeks bij de aanbieder worden ingediend. Wij organiseren reisdiensten voor vakantiegangers.

De reiziger is verantwoordelijk voor:

  • Lezen en goedkeuren van de voorwaarden van de reis voorafgaand aan aankoop.
  • Controleren of de spelling van de naam van de reiziger overeen komt met de spelling in het paspoort alvorens de aankoop te doen.
  • Onmiddellijk contact opnemen met Supersaver als u niet binnen een paar minuten na de boeking een bevestiging per e-mail hebt ontvangen. Zodra u deze bevestiging per e-mail ontvangt, moet u controleren of de gegevens correct zijn. Informeer onmiddellijk Supersaver als iets onduidelijk is. Neem buiten onze reguliere openingstijden direct contact op met de luchtvaartmaatschappij, hotelprovider of het autoverhuurbedrijf om te controleren of eventuele correcties mogelijk zijn.
  • Controleer regelmatig het e-mailadres dat u ons gaf omdat alle correspondentie van ons per e-mail wordt verzonden.
  • Controleer regelmatig vluchttijden en wijzigingen in het tijdschema voor uw uitgaande vluchten en retourvluchten.
  • Raadpleeg de desbetreffende luchtvaartmaatschappij om te controleren vanuit welke luchthaven u vertrekt.
  • Controleer de voorschriften inzake visa voor uw eindbestemming en in het geval van een tussenstop. U kunt dit doen via de ambassade van het land in kwestie en de luchtvaartmaatschappijen waarmee u reist.
  • Controleer welke vaccinaties u nodig hebt voordat u gaat reizen.
  • Controleer paspoortregels en hoe lang uw paspoort geldig is, aangezien sommige landen vereisen dat uw paspoort ten minste zes maanden geldig is nadat u naar thuis bent teruggekeerd.
  • Controleer actuele inchecktijden voor de gehele reis. Het is raadzaam dat u op de luchthaven ten minste 1,5 uur voor vertrek (binnenlandse vluchten) of 2,5 uur (internationale vluchten) incheckt.

  1. Boekingsbevestiging en reisdocumenten
    1. Plaatsen
    2. De boekingsbevestiging die Supersaver per e-mail aan de reiziger stuurt na voltooiing van de boeking, is het reisdocument en dit moet u de gehele reis bij u hebben. Deze bevestiging bevat alle belangrijke informatie zoals boekingsnummer, vluchtnummer en vluchttijden. We raden ook aan dat de reiziger een tijdschema print door te klikken op de link in de bevestigingsmail.

      Vliegtickets moeten altijd in chronologische volgorde worden gebruikt en reizigers vullen alle onderdelen van hun reis in. Als de reiziger een onderdeel van de reis niet invult, wordt de rest van de reis geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij en wordt er geen restitutie afgegeven. Deze regeling valt buiten de controle van Supersaver.

      Tickets met afzonderlijke boekingsnummers worden altijd behandeld als individuele reizen onafhankelijk van elkaar. Supersaver aanvaardt geen aansprakelijkheid voor gemiste aansluitingen of problemen met de restitutie voor afzonderlijke tickets in geval een tijdschema wordt gewijzigd, vertragingen of gecancelde vluchten.

    3. Vluchttijden
    4. Alle vluchttijden zijn in plaatselijke tijd weergegeven. Aankomsten op de volgende dag worden aangeduid met "+1" op het tijdschema. De aangegeven vluchttijden zijn voorlopig en kunnen nog kort voor de vlucht worden gewijzigd. De reiziger moet zich daarom op de hoogte blijven houden van alle updates van het vluchtschema zelf.

    5. Hotels
    6. Supersaver regelt hotels in samenwerking met IAN.COM. De reiziger moet zelf bij het hotel melding maken van wijzigingen in tijdschema's van de vluchten die resulteren in een latere aankomst bij het hotel. Klik hier voor de volledige voorwaarden »

    7. Autoverhuur
    8. Supersaver regelt autoverhuur in samenwerking met rentalcars.com (sinds 11 juli 2013). De reiziger moet zelf bij het autoverhuurbedrijf melding maken van wijzigingen in tijdschema's van de vluchten die resulteren in een latere aankomst bij het autoverhuurbedrijf. Klik hier voor de volledige voorwaarden »

    9. Goedkope luchtvaartmaatschappijen
    10. Twee boekingsbevestigingen worden per e-mail verzonden zodra de reservering is bevestigd, een van ons en een van de luchtvaartmaatschappij. Voor het inchecken bent u verplicht de boekingsbevestiging te gebruiken van de goedkope luchtvaartmaatschappij. Let erop dat sommige luchtvaartmaatschappijen het inchecken via hun eigen website aanmoedigen omdat ze een vergoeding kunnen rekenen bij het handmatig inchecken op de luchthaven.

      Alle contacten en vragen in verband met boekingen gemarkeerd bij een goedkope luchtvaartmaatschappij moeten rechtstreeks verlopen tussen de reiziger en de luchtvaartmaatschappij. Supersaver handelt uitsluitend een tussenpersoon en kan geen vragen beantwoorden over over bagage of wijzigings- of annuleringsbeleid. Wijzigingen in het vluchtschema worden alleen afgehandeld door de luchtvaartmaatschappij.


  2. Boeken van vliegtickets
    1. Prijswijzigingen/technische fouten
    2. Supersaver behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen als gevolg van technische fouten en prijswijzigingen buiten onze controle en wij behouden het recht voor om contact op te nemen met de reiziger binnen 24 uur op weekdagen om eventuele wijzigingen door te voeren in uitgevoerde boekingen. Als er technische problemen optreden dicht bij of tijdens het weekend, zullen wij contact opnemen met de reiziger op de volgende werkdag. Supersaver behoudt zich het recht voor om de reservering te annuleren in geval van technische problemen en fouten buiten onze controle. De reiziger zal in dat geval per e-mail op de hoogte worden gebracht.

    3. Combinatie van tickets voor enkele reis (Eénrichtings-combinatie)
    4. Reizen die zijn gemarkeerd als "Eénrichtings-combinatie" bestaan uit twee enkele reizen. Zelfs als de fasen tezamen worden geboekt, worden ze afzonderlijk behandeld. Dit betekent dat iedere fase van uw reis apart wordt behandeld in geval van annuleringen, veranderingen, verkeersproblemen bij bijvoorbeeld stakingen en dienstwijzigingen. De eigen regels van iedere van iedere luchtvaartmaatschappij zijn van toepassing.

    5. Minimumleeftijd
    6. U moet 18 jaar of ouder zijn om een een boeking te doen met Supersaver.

    7. Alleenreizende kinderen
    8. Supersaver regelt geen tickets voor alleenreizende kinderen. Kinderen jonger dan 18 jaar moeten worden geboekt in een reis met een volwassene. Sommige landen en luchtvaartmaatschappijen staan niet toe dat kinderen jonger dan 18 jaar het land binnenkomen, tenzij zij vergezeld zijn van een begeleider.

    9. Baby's
    10. Kinderen van 0-2 reizen als baby's en krijgen geen eigen plaats toegewezen. Een kinderticket moet voor de gehele reis worden geboekt als het kind de leeftijd van 2 jaar bereikt vóór het einde van de reis. Babytickets kunnen niet worden geboekt vóór de geboorte omdat de juiste naam en geboortedatum moeten overeenkomen met de gegevens vermeld in het paspoort. Wij boeken baby's niet later. Supersaver vergoedt geen onkosten die ontstaan als vanaf het begin het verkeerde soort ticket is geboekt.

      We kunnen niet garanderen te kunnen voldoen aan verzoeken voor babyvoeding, wiegen of soortgelijke.

    11. BTW
    12. De afgebeelde ticketprijs is inclusief luchthavenbelastingen. Een vertrekbelasting moet bij vertrek uit sommige luchthavens in contanten worden betaald. Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger om deze informatie te controleren.

    13. Vervoer en hotel wanneer een luchthaven of datum wordt gewijzigd
    14. Elke grondvervoer en overnachting tijdens uw reis zijn niet inbegrepen in de ticketprijs. De reiziger is persoonlijk verantwoordelijk voor het controleren van tijdschema's en prijzen. Dit is ook van toepassing in geval van wijzigingen in de tijdschema's van de luchtvaartmaatschappijen, die buiten de controle en verantwoordelijkheid van Supersaver vallen.

    15. Verbindingstijd bij tussenlandingen
    16. Reizen geboekt via Supersaver hebben goedgekeurde verbindingstijden. De tijd vereist voor verbindingen tijdens tussenlandingen worden berekend door de luchtvaartmaatschappijen. Als een vluchtsegment is vertraagd in geval van een transitboeking, zijn de luchtvaartmaatschappijen verplicht de reiziger te helpen de eindbestemming te bereiken.

      Wanneer afzonderlijke tickets worden geboekt, dragen de luchtvaartmaatschappijen geen verantwoordelijkheid voor vertragingen die leiden tot gemiste aansluitingen. Daarom is het de verantwoordelijkheid van de reiziger om te controleren of de verbindingstijd lang genoeg is volgens de luchtvaartmaatschappijen en de luchthavens. Supersaver vergoedt de eventuele bijkomende kosten hiervoor niet.

    17. Dubbele boeking
    18. Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger om ervoor te zorgen dat eventuele dubbele boekingen worden geannuleerd ongeacht waar ze zijn gemaakt. Anders riskeert de reiziger dat de luchtvaartmaatschappij de dubbele boeking annuleert zonder voorafgaande kennisgeving. Supersaver aanvaardt geen aansprakelijkheid voor luchtvaartmaatschappij-annuleringen of het niet verlenen van restituties in dit verband.

    19. Verloren/beschadigde bagage
    20. Supersaver aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verloren of beschadigde bagage. Eventuele problemen moeten onmiddellijk worden gemeld aan de vertegenwoordiger van de luchtvaartmaatschappij op de luchthaven.

    21. Klantenkaarten
    22. U kunt uw klantenkaart toevoegen op het moment van boeking. Dit moet op in de zelfde stap worden geregistreerd wanneer de naam van de passagier en contactgegevens worden toegevoegd. Wij registreren de gegevens in de boeking en aanvaarden geen aansprakelijkheid voor punten of bonussen met de toepasselijke luchtvaartmaatschappij. Niet alle vluchttickets komen in aanmerking voor punten of bonus. Dergelijke informatie moet altijd door de luchtvaartmaatschappij worden ingediend op verzoek.

    23. Premium Economy, Business, First Class
    24. Deze service kan alleen worden gekocht op het moment van boeking. Afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij kan de service soms alleen worden aangeboden op bepaalde delen van de reis.

      De beschikbare on-board-service verschilt per luchtvaartmaatschappij. Raadpleeg voor specifieke informatie de eigen website van iedere luchtvaartmaatschappij. Supersaver kan niet verantwoordelijk worden gehouden als een luchtvaartmaatschappij het type vliegtuig verandert of een cabineklasse overboekt wat vervolgens kan leiden tot wijzigingen in het bereik van de beschikbare services tot een degradatie. Alle klachten moeten daarom rechtstreeks worden gericht aan de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.


  3. Uitvoering van de vlucht
    1. Wijzigen van het tijdschema
    2. Luchtvaartmaatschappijen kunnen op korte termijn hun dienstregelingen wijzigen en vluchten annuleren. Deze wijzigingen vallen buiten de controle van Supersaver. De reiziger is persoonlijk verantwoordelijk voor de controle van de tijden van de uitgaande en retourvluchten rechtstreeks via de luchtvaartmaatschappijen.

      Supersaver is niet verantwoordelijk voor het aan reizigers melden van tijdschemawijzigingen of geannuleerde vluchten. Ook zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele gecancelde reizen vanwege de milieurampen, oorlogshandelingen, stakingen of andere onvoorziene gebeurtenissen. Wijzigingen geven geen recht op prijsverlagingen, vervangende reizen, schadevergoedingen of andere compensatie van Supersaver. Wij verlenen geen terugbetalingen voor aanvullende regelingen voor de reis, zoals treintickets, hotelaccommodatie of autoverhuur.

      Als de wijziging van het tijdschema resulteert in een verlate aankomst bij het hotel of autoverhuurbedrijf, moet de reiziger persoonlijk contact opnemen met het hotel of autoverhuurbedrijf om dit door te geven.

      Meer informatie over de rechten van vliegtuigpassagiers is te vinden door te klikken op de link hieronder.
      Klik hier voor de volledige voorwaarden »

    3. Paspoorten, visa en transitvisa
    4. De reiziger is verantwoordelijk ervoor te zorgen dat zijn/haar paspoort geldig is op het moment van de boeking. De reiziger is ook verantwoordelijk ervoor te zorgen dat hij/zij in het bezit is van een visum voor de uiteindelijke bestemming en eventuele visa die nodig zijn voor tussenlandingen. De reiziger is persoonlijk verantwoordelijk voor alle kosten als gevolg van problemen met genoemde formaliteiten. Het is belangrijk dat de reiziger zijn/haar paspoort, visa en transitvisa controleert of deze voldoen aan de eisen van zowel de luchtvaartmaatschappijen als de landen in kwestie. Supersaver beveelt aan dat reizigers paspoorten bij zich hebben wanneer ze reizen.

      Bijzondere bepalingen met betrekking tot boeking van retourtickets zijn van toepassing voor reizen naar bepaalde landen. De reiziger is verantwoordelijk om dit te controleren bij de ambassade van het land in kwestie en bij alle betrokken luchtvaartmaatschappijen.

      Een goedgekeurde inreisvergunning (ESTA) en machinaal leesbaar paspoort zijn vereist voor alle reizen naar of via de Verenigde Staten.

      Uw specifieke paspoort- en visumeisen en andere immigratievereisten vallen onder uw verantwoordelijkheid en u moet deze bij de desbetreffende ambassades en/of consulaten bevestigen. Noch de leveranciers waarmee u contracten afsluit noch wij aanvaarden aansprakelijkheid als u niet kunt reizen omdat u niet hebt voldaan aan de eisen van een paspoort, visum of immigratie. Houd er rekening mee dat alle namen op elke boeking precies moeten zijn zoals vermeld in uw paspoorten. Het is uw verantwoordelijkheid om geldige reisdocumenten te hebben.

    5. Vaccinaties
    6. De reiziger is verantwoordelijk ervoor te zorgen dat hij/zij volledige vaccinaties heeft en andere formaliteiten heeft geregeld die nodig zijn voor reizen naar het land dat de reiziger plant te bezoeken. Eventuele kosten in verband met het bovenstaande worden voldaan door de reiziger.


  4. Annulering en omboeken
    1. Annulering
    2. Uw tickets zullen onmiddellijk na ontvangst van betaling worden afgegeven en kunnen vervolgens niet worden terugbetaald of gewijzigd. Supersaver werkt in overeenstemming met de boekingsregels van luchtvaartmaatschappijen, die normaal gesproken zeer restrictief zijn; met andere woorden: restituties en omboekingen zijn niet toegestaan. Restituties voor boekingen kunnen worden verleend, indien de reiziger Supersaver annuleringsverzekering heeft genomen op het moment van boeking en voldoet aan de voorwaarden. Lees meer hierover in het gedeelte Annuleringsverzekering.

    3. Omboeken
    4. Supersaver werkt in overeenstemming met ticketverordeningen van de luchtvaartmaatschappij die meestal zeer restrictief zijn. Voor de exacte voorwaarden moet de reiziger rechtstreeks contact opnemen met onze klantenservice of met de luchtvaartmaatschappij in kwestie. In gevallen waar de luchtvaartmaatschappijen omboekingen toestaan, kan dit alleen ten minste 24 uur voor vertrek worden gedaan. Als Supersaver de reiziger helpt met een omboeking, moet hij dit hebben gehaald uit ons dienstenpakket. Bij een omboeking is de reiziger aansprakelijk voor de kosten die voortvloeien uit het omboeken. Houd er rekening mee dat uw annulering niet geldig is totdat u een schriftelijke bevestiging van Supersaver hebt ontvangen.

      Voor flexibele tickets Supersaver wordt de klant verzocht contact op te nemen met onze klantenservice voor omboeken. Zie het onderdeel "Supersaver flexibele tickets" voor de volledige voorwaarden.

    5. Supersaver flexibele tickets
    6. De reiziger moet zich hebben aangemeld en moet hebben betaald voor deze klantendienst op hetzelfde moment als voor het boeken van de reis. De dienst kan niet achteraf worden toegevoegd. Flexibele ticket is de eigen dienst van Supersaver en betekent niet noodzakelijkerwijs dat de vluchttickets kunnen worden omgezet bij de luchtvaartmaatschappijen. Alle omboekingen door onze flexibele ticketservice moeten daarom verlopen via onze klantenservice. De service is persoonlijk en niet-overdraagbaar.

      Bij een omboeking moet de reiziger telefonisch contact opnemen met Supersaver klantenservice (zondag-vrijdag) of per e-mail (maandag-vrijdag). Met de laatste optie moet de reiziger het specifieke formulier gebruiken voor de omboekingsdienst, te vinden op onze website onder "Contact met ons opnemen - flexibele kaartjes van Supersaver". U vindt ons telefoonnummer onder "Contact met ons opnemen – telefoon". De omboeking moet worden gedaan tijdens onze kantooruren en ten minste 24 uur vóór het oorspronkelijke tijdstip van vertrek. Op zondag kan een omboeking alleen worden gedaan via de telefoon (niet via e-mail). Bij een omboeking moet de reis worden voltooid binnen een jaar na de oorspronkelijke boeking.

      Een omboeking is niet voltooid tot Supersaver deze heeft bevestigd via e-mail. Supersaver is niet verantwoordelijk voor gemiste omboekingen als dit komt omdat de reiziger geen contact heeft opgenomen met onze klantenservice.

      Met de flexibele ticketservice kunnen vluchten worden omgeboekt, afhankelijk van beschikbaarheid. Als de wijziging een upgrade naar duurdere tickets inhoudt, komt dit voor rekening van de reiziger. De omboeking moet ook bij dezelfde luchtvaartmaatschappij gebeuren die het oorspronkelijke vervoer zou hebben verstrekt.

      • Reizigers kunnen de bestemming niet wijzigen, zowel voor de heen- als de terugreis.
      • De flexibele ticketservice staat geen naamswijzigingen of naamcorrecties toe.
      • De vluchten moeten worden gebruikt in de volgorde waarin ze oorspronkelijk zijn geboekt.
      • Upgrades naar een andere cabine of boekingsklasse op dezelfde vlucht zijn niet toegestaan.
      • Omboeken van een ticket voor een zogenaamd stop-over is niet toegestaan.
      • Reizigers kunnen de reis maar eenmaal omboeken. Nadat de verandering is bevestigd, is omboekingsservice gebruikt en kan deze niet opnieuw worden gebruikt.
      • De flexibele ticketservice wordt niet terugbetaald als de reis wordt gecanceld.
      • Als de verandering betekent dat een deel van de reizigers niet langer recht geeft op de speciale tarieven (bijvoorbeeld baby's), moet de reiziger het verschil te betalen voor de nieuwe ticket.
      • Supersaver is niet verantwoordelijk voor de informatie over visa als de reis wordt verlengd.
      • Bij een omboeking moet de reis worden voltooid binnen een jaar na de tijd van de boeking.
      • De nieuwe reis mag niet worden begonnen binnen 24 uur vanaf het moment van wijzigingsaanvraag.
      • Bij een omboeking neemt Supersaver geen verantwoordelijkheid voor eventuele aanvullende diensten zoals bagage en het reserveren van plaatsen die rechtstreeks zijn geboekt bij de luchtvaartmaatschappij.
      • Een omboekingsservice die is gebruikt voor de wijziging wordt nooit terugbetaald in geval van annulering.
      • Als een passagier niet komt opdagen bij een gedeelte van de reis, is de omboekoptie niet meer geldig.


    7. Terugbetalingen
    8. De behandelingsperiode varieert van 4 tot 16 weken bij eventuele terugbetalingen. Alle terugbetalingen worden gedaan door de aanbieder en Supersaver kan deze afhandelingsperiodes niet beïnvloeden. Administratiekosten van 65 EUR per ticket worden in rekening gebracht wanneer terugbetalingen worden gedaan. Supersaver zal de kosten voor de annuleringsverzekering of reeds betaalde vergoedingen, kosten en eventuele verzekeringen (afgezien van reisverzekering) niet terugbetalen.

      Indien de vlucht wordt geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij als gevolg van onvoorziene gebeurtenissen (overmacht) of wijzigingen in de planning. wordt een bedrag van 20 EUR per persoon gedebiteerd .

    9. Annuleringsverzekering
    10. Een annuleringsverzekering moet worden afgesloten en betaald op het moment dat de reis wordt geboekt. Deze dekking gaat in werking wanneer de boeking is gemaakt en is niet meer geldig wanneer de reis begint, berekend op basis van de oorspronkelijke vertrekdatum die is geboekt. Alle reizigers in de boeking moeten een annuleringsverzekering hebben afgesloten om deze in te roepen bij annulering van een boeking.

      Annulering

      Annulering dient plaats te vinden ten minste twee uur voor vertrek wil de annuleringsverzekering geldig zijn. De annuleringsverzekering is niet meer geldig zodra de reis is begonnen. Luchtvaartmaatschappijen en hotel of autoverhuurbedrijven moeten rechtstreeks worden benaderd voor annuleringen buiten de antwoordtijden van ons telefoonsysteem.

      Wanneer een reis wordt geannuleerd op vertoon van een geldige medische verklaring, worden de volledige kosten van de boeking terugbetaald, behalve voor onze administratiekosten van 45 EUR per persoon. We zullen de kosten voor de annuleringsverzekering of reeds betaalde vergoedingen, kosten en eventuele verzekeringen (afgezien van reisverzekering) niet terugbetalen. Het maximum te betalen gedrag in geval van annulering bij een annuleringsverzekering is 2500 EUR per persoon en/of ${com.price. cancellation.against.cancellation.insurance.per.person.trip} EUR per reis.

      Terugbetaalbare incidenten

      Kosten zullen worden vergoed als de reiziger niet in staat is om een ​​geplande reis te maken als gevolg van de volgende onvoorziene gebeurtenissen.

      • Acute ziekte of een ongeval waarbij u bent betrokken, uw reisgenoot op dezelfde boeking of een naast familielid en als u wordt geadviseerd de geplande reis niet te maken op basis van een verklaring van een onafhankelijke arts die de behandeling verstrekt.
      • Een overlijden waarbij u bent betrokken, een naast familielid of reisgezel op dezelfde boeking.

      Niet inbegrepen bij de annuleringsverzekering:

      • vergoeding die elders kan worden ontvangen, zoals een andere annuleringsverzekering.
      • ziekte, ongeval of letsel waarvan u op de hoogte was (waarmee u bent gediagnosticeerd) bij het sluiten van de annuleringsverzekering.
      • chronische ziekten/infecties/psychische stoornissen, tenzij de persoon volledig vrij is van klachten/problemen in de afgelopen zes maanden, vanaf het moment van het boeken van de reis. Indien de annulering betrekking heeft op deze symptomen, moet de diagnose worden bevestigd door een specialist.
      • ziekte, ongeval of andere zaken als gevolg van zwangerschap of bevalling.
      • complicaties veroorzaakt door alcohol, andere bedwelmende middelen, sedativa of verdovende middelen.
      • kosten die voortvloeien uit het feit dat de verzekerde partij zijn/haar annulering van het reisarrangement heeft vertraagd.
      • het doel van de reis bestaat niet meer.
      • complicaties als gevolg van persoonlijk geselecteerde procedures en behandelingen, zoals schoonheidsoperaties.
      • eventuele aanvullende regelingen voor de reis die niet zijn opgenomen in de bevestiging, zoals kaartjes voor het theater en dergelijke.

      Wat hebben we nodig van u?

      De annuleringsverzekering geldt alleen in combinatie met een geldige medische verklaring. Deze moet door ons binnen vijf werkdagen na opzegging worden ontvangen. De medische verklaring moet worden ingevuld door een onpartijdige arts die de behandeling verstrekt en moet de naam, contactgegevens en het stempel van de arts bevatten. Een kopie van de legitimatie van de arts moet worden ingesloten als er geen stempel beschikbaar is.

      De volgende informatie moet ook worden opgenomen in de medische verklaring.

      • datum onderzoek
      • resultaten van het onderzoek
      • diagnose
      • andere originele certificaten/documentatie die van belang kunnen zijn bij de beoordeling van de vordering
      • het feit dat de ziekte acute is en verhindert dat de patiënt kan reizen

      De medische verklaring kan hier worden gedownload »

      Uitleg van de "naaste verwant"
      "Naaste verwant" betekent in deze context de man, vrouw, van de verzekerde, kinderen, kleinkinderen, broers en zussen, ouders, grootouders of schoonouders of een persoon met wie die de verzekerde samenwoont alsof ze getrouwd zijn.


  5. Betaling

    1. Prijsstelling
    2. De boeking is bindend zodra de betaling heeft plaatsgevonden en deze kan niet worden gewijzigd of geannuleerd. Deze regels zijn ingesteld door de luchtvaartmaatschappijen, niet door Supersaver. Wanneer Supersaver de betaling heeft ontvangen, zullen we een bevestiging sturen naar het e-mailadres dat is opgegeven door de reiziger op het moment van boeking. Deze boekingsbevestiging is de ticket/voucher van de reiziger die deze de hele reis bij zich moet hebben. De klant gaat akkoord met elektronische verzending van de factuur.

      Alle betalingen worden beheerd door Scanworld Travelpartner AB (556730-1543).

    3. Betalingsfraude
    4. Supersaver behoudt zich het recht voor om betaling met een kaart te weigeren, indien er reden is om te vermoeden dat er fraude wordt gepleegd. Legitimering van de betaling kan worden geëist als een misdrijf wordt vermoed. Alle vormen van kaartfraude worden gemeld aan de politie en aan een incasso-organisatie.

    5. Betaalkaarten/creditcards (MasterCard, Eurocard en Visa)
    6. Het is niet mogelijk te betalen met Diners Club. In sommige gevallen kunnen we geen buitenlandse creditcards accepteren. Afschrijvingen kunnen in twee stappen plaatsvinden wanneer per kaart wordt betaald; een incasso van de luchtvaartmaatschappij en een door Supersaver/TravelPartner.

    7. Directe bankoverschrijvingen
    8. Vermelde prijzen in het zoekresultaat vereisen een directe bankbetaling.


  6. Extra diensten
    1. Servicepakket 
    2. Het servicepakket is een service die wij aanbieden aan onze klanten. De reiziger koopt deze service op het moment van boeking. Het is ook mogelijk om vervolgens het servicepakket te nemen op elk gewenst moment voor vertrek tegen betaling van een vergoeding van 35 EUR per boeking.

      Het servicepakket omvat het volgende:

      • het vinden van de best mogelijke alternatieven wanneer de maatschappij zijn schema verandert (volgens de richtlijnen die door de luchtvaartmaatschappijen worden verstrekt).
      • vooraf bij de luchtvaartmaatschappij geboekte zitplaatsen op vluchten waar mogelijk (uitzonderingen: zitplaatsen naast nooduitgangen, zitplaatsen met extra beenruimte en vluchten binnen Europa).
      • u helpen om een ​​verzoek in te dienen voor een wieg voor een zuigeling (vaak niet mogelijk op vluchten binnen Europa).
      • boeken van speciale bagage (zoals golftassen of ski's).
      • boeken van een speciaal dieet wanneer het eten is inbegrepen (normaal gesproken niet meegeleverd op vluchten binnen Europa).
      • controleren van opties en de kosten voor het omboeken van uw reis (houd er rekening mee dat een omboekingstarief in rekening wordt gebracht volgens de regels van de luchtvaartmaatschappijen, zoals vermeld op uw ticket).
      • registreren van uw bonuskaart bij de luchtvaartmaatschappij.

      Eventuele kosten van de provider kunnen worden toegevoegd. Er vindt geen restitutie plaats op het servicepakket als de reis wordt geannuleerd of als de verzoeken niet kunnen worden bevestigd door de luchtvaartmaatschappij.

      Als uw vertrekdatum binnen drie dagen is, verzoeken wij u contact met ons opnemen via telefoon of e-mail om uw verzoek in te dienen. Let erop dat het vaak onmogelijk om verzoeken te bevestigen als zij worden ingediend binnen 72 uur na vertrek.

      Passagiers met ernstige voedselallergieën moeten de luchtvaartmaatschappij dit direct melden.

    3. Reisverzekering
    4. Supersaver bemiddelt de reisverzekering in samenwerking met Solid. Alle contacten met betrekking tot de verzekering worden verwezen naar Solid.

    5. Bagageverzekering
    6. Supersaver bemiddelt de bagageverzekering in samenwerking met Solid. Alle contacten met betrekking tot de verzekering worden verwezen naar Solid.

    7. Betaling voor aanvullende dienst
    8. De klant heeft twee opties met betrekking tot de betaling van aanvullende producten. Betalingsgegevens kunnen aan de klantenservice worden ingediend via de telefoon of via een bestellingskoppeling die we zullen bieden zoals afgesproken.

      Supersaver accepteert geen kaarten voor eenmalig gebruik omdat de betaling kan plaatsvinden in twee stappen. De klant is ervoor verantwoordelijk dat de betaling kan plaatsvinden op het moment van aankoop. Supersaver behoudt zich het recht voor om terug te komen in geval van prijscorrecties of technische fouten.

      De service is bindend zodra de betaling heeft plaatsgevonden en deze kan niet worden gewijzigd of geannuleerd.

    9. Zitplaatsen
    10. Deze service kan alleen worden gekocht op het moment van boeking. Wij kunnen niet garanderen dat de aangevraagde zitplaatsen door de luchtvaartmaatschappij worden bevestigd. We kunnen geen zitplaatsen reserveren op een bepaalde rij, met extra beenruimte of bij de nooduitgang. De luchtvaartmaatschappij behoudt zich het recht voor om de zitplaatsen te veranderen zonder kennisgeving aan Supersaver of de reiziger.

      Zitplaatsen kunnen normaal gesproken niet worden gereserveerd voor vluchten met aansluiting op intercontinentale vluchten (bijvoorbeeld binnenlandse vluchten en vluchten binnen Europa). Als de gevraagde zitplaats niet kan worden verstrekt door de luchtvaartmaatschappij, worden de servicekosten niet terugbetaald.

      De zitplaatsengrafiek die wordt weergegeven op het moment van de boeking is slechts een voorbeeld en hoeft niet overeen te komen met de werkelijke indeling in het vliegtuig.


  7. Hotel
    1. Hotels
    2. Supersaver regelt hotels in samenwerking met IAN.COM. De reiziger moet zelf bij het hotel melding maken van wijzigingen in tijdschema's van de vluchten die resulteren in een latere aankomst bij het hotel.
      Klik hier voor de volledige voorwaarden »

    3. Hotels
    4. De informatie op de website van S{Site.Name} wordt verstrekt door de leverancier van het hotel. Afbeeldingen op de website komen niet noodzakelijkerwijs overeen met de huidige gereserveerde woning. Supersaver aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot eventuele fouten in afbeeldingen of tekst evenals veranderingen in de informatie verstrekt door de leverancier. Wij raden de reiziger altijd aan zijn eigen mening te vormen over het niveau van het hotel.

      Sterbeoordelingen worden gebruikt als een algemene beoordeling van de hoteldiensten en -faciliteiten. Let erop dat dit een internationale evaluatie is die kan afwijken van de algemeen bekende nationale norm.


  8. Klachten
    1. Vorderingen
    2. Eventuele problemen of opmerkingen tijdens uw reis moet u rechtstreeks melden aan de aanbieder (luchtvaartmaatschappij, autoverhuurbedrijf, hotel). Als u een betaling of vergoeding rechtstreeks van de aanbieder ontvangt, zal uw recht op vergoeding achteraf normaal gesproken ophouden. Eventuele klachten waarvoor geen betaling/vergoeding wordt verstrekt door de provider tijdens uw reis, worden direct worden voorgelegd aan Supersaver voor onderzoek. Klachten worden uitsluitend schriftelijk behandeld en worden ingediend via een speciaal klachtenformulier binnen een maand na het einde van uw reis. Het duurt ongeveer drie maanden om een ​​klacht te behandelen.
      Download hier ons klachtenformulier »

      Stuur uw klachten naar:
      Supersaver
      FAO: Reklamation [Klachten]
      Box 1340
      SE-751 43 Uppsala, Sweden

    3. Aansprakelijkheid van de luchtvaartmaatschappij
    4. Informatieve bijlage over de aansprakelijkheid van de luchtvaartmaatschappij vindt u hier >>


  9. Andere informatie
    1. Zweedse Wet Persoonsgegevens (PUL)
    2. Voor Supersaver geldt de Zweedse Wet Persoonsgegevens (1998: 204). Door de aankoop van een service/product van ons of het registreren van uw gegevens bij ons, gaat u akkoord met onze verwerking van deze gegevens voor bepaalde doeleinden.

      Persoonsgegevens verwijst naar alle informatie over een persoon die is opgeslagen in een of andere vorm. Dit omvat bijvoorbeeld uw naam, e-mailadres, postadres, telefoonnummer, factuur- en accountgegevens en andere informatie die u indient met betrekking tot uzelf en uw gezin wanneer u een profiel aanmaakt of zich registreert bij ons.

      De gegevens die u aan Supersaver verstrekt op de website worden gebruikt voor de administratie en om ons in staat te stellen om een ​​hoog niveau van service te behouden voor onze klanten. Deze gegevens zullen worden gebruikt om ons in staat te stellen de service te leveren die u hebt besteld, u te voorzien van de door u gevraagde producten en u aanbiedingen te sturen voor uw eigen en soortgelijke producten gekoppeld aan uw reis. Deze informatie zal ook worden gebruikt voor statistische doeleinden en om de inhoud van websites te verbeteren en voor het bijwerken van onze databases.

      Persoonsgegevens met betrekking tot accountinformatie bij het betalen voor onze producten/diensten zullen alleen worden verstrekt om uw aankoop te voltooien en worden alleen aan een externe partij verstrekt indien nodig om te uw betaling voor uw boeking uit te voeren en te beheren.

      Supersaver maakt deel uit van een groep waarvoor European Travel Interactive de moedermaatschappij is. Supersaver behoudt zich het recht voor de gegevens binnen de groep vrij te bewerken en te verzenden. Supersaver behoudt zich het recht voor om de gegevens vrij over te dragen aan een externe partij in het geval van de verkoop of aankoop van een bedrijf of activa, of als European Travel Interactive, een ander bedrijf binnen de groep of activa binnen de groep worden verworven door een externe partij en de persoonlijke gegevens een van de overgedragen activa zal zijn. Derden die de gegevens kunnen ontvangen, zijn bij voorkeur organisaties die soortgelijke producten en diensten aanbieden aan Supersaver.

      De gegevens kunnen worden gedeeld met onze partners en andere deelnemers die namens Supersaver opereren, bijvoorbeeld onderaannemers met het oog op het vervullen van de contracten tussen de gebruikers en Supersaver.

      We kunnen de gegevens ook verstrekken aan derden met het oog op het voldoen aan een wettelijke verplichting of indien vereist door de wet of rechterlijke beslissingen.

      Persoonsgegevens die u op de website aan ons hebt verstrekt en die niet aan u persoonlijk toe te kennen zijn, zoals informatie over familieleden en vrienden voorafgaand aan het boeken van diensten of het lidmaatschap van de service "Mijn pagina's", worden alleen opgeslagen voor uw eigen privé-doeleinden. Dit betekent dat Supersaver deze gegevens niet zal gebruiken om in contact te komen met relevante mensen of anderszins gebruik zal maken van de informatie.

      U bent er zelf verantwoordelijk voor dat de gegevens worden bijgewerkt op de website of door contact op te nemen met Supersaver. Als u wilt de ingediende gegevens wilt bijwerken of corrigeren of als u vragen of een mening hebt met betrekking tot onze diensten, de informatie die we verzamelen of uw rechten, neem dan contact met ons op via www.supersaver.nl

      Als u geen verdere aanbiedingen meer wilt ontvangen met betrekking tot uw reis, klikt u op Afmelden aan het eind van de e-mail. Als u problemen ondervindt met het afmelden, stuur dan een e-mail naar crm@etraveli.com

    3. Luchtvaartmaatschappijen op de zwarte lijst
    4. Sommige luchtvaartmaatschappijen hebben een verbod gekregen om in de EU te opereren.
      Meer over deze luchtvaartmaatschappijen vindt u hier »

Header
Subject
Body
Footer