Als u in of uit de EU reist, of met een Europese luchtvaartmaatschappij, hebt u altijd het recht om rechtstreeks van de luchtvaartmaatschappij compensatie te eisen als uw vlucht is geannuleerd, vertraagd of als u het instappen wordt geweigerd, in overeenstemming met Verordening (EG) nr. 261/2004. In dergelijke gevallen dient u rechtstreeks contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij voor de afhandeling en betaling van een dergelijke compensatie. Houd er rekening mee dat Verordening (EG) nr. 261/2004 alleen de relatie tussen luchtvaartmaatschappij en klant regelt. Als klant met ons als tussenpersoon hebt u twee overeenkomsten, één met ons als tussenpersoon en een andere overeenkomst rechtstreeks met de luchtvaartmaatschappij. Verordening (EG) nr. 261/2004 is alleen van toepassing op de overeenkomst die u rechtstreeks met de luchtvaartmaatschappij heeft voor de uitvoering van de dienstverlening en niet op de overeenkomst die u als klant met ons als reisbureau heeft voor het verlenen van diensten.